W połowie grudnia zorganizowaliśmy dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 93 w Krakowie wycieczkę „Szlakiem św. Jana Pawła II”.

Na początku udaliśmy się do Kurii Archidiecezjalnej przy ul. Franciszkańskiej 3 w Krakowie, w której uczniowie poznali dzieje początków posługi kapłańskiej Karola Wojtyły.

W Kurii mieliśmy możliwość wejść do auli, z której Wojtyła już jako papież spotykał się z młodzieżą w tzw. „oknie papieskim” oraz mogliśmy usłyszeć historię tych spotkań, m.in. niekończące się dialogi Papieża z młodymi, wielogodzinne śpiewy czy skandowane przez młodych „Zostań z nami!”.

Punktem centralnym zwiedzania Kurii była odprawiona w Kaplicy Pałacu Arcybiskupów Krakowskich Eucharystia, w którą czynnie włączyli się sami uczniowie, przygotowując oprawę Liturgii, m.in. Czytanie, Psalm czy asystę liturgiczną.

Liturgia oraz wygłoszone słowo wprowadziło nas w głębię duchowości św. Jana Pawła II.

Po wizycie w Kurii udaliśmy się do Muzeum Archidiecezjalnego Kardynała Karola Wojtyły przy ul. Kanoniczej 19. Już u wejścia przywitał nas Dyrektor Muzeum – ks. Jacek Kurzydło.

W trakcie zwiedzania oglądaliśmy eksponaty, które wprost przeniosły nas w czasy kardynała Karola Wojtyły.

Po Muzeum czekało na nas Wyższe Seminarium Duchowne Archidiecezji Krakowskiej, w którym dzięki gościnności Rektora Seminarium – ks. dra Michała Kani oraz alumnów mogliśmy się poczęstować pyszną herbatą i ogrzać przed dalszą częścią naszej wędrówki po śladach Wielkiego Papieża Polaka.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Katedry Wawelskiej, w której przypomnieliśmy sobie dzieje naszej ojczyzny – m.in. historię św. Stanisława, do której wróciliśmy pamięcią przy jego relikwiach oraz zatrzymaliśmy się na chwilę zadumy przy Czarnym Krucyfiksie, przy którym św. Jadwiga podejmowała przełomowe decyzje. W Katedrze udaliśmy się także na Wieżę Zygmuntowską, by dotknąć serca najsłynniejszego polskiego dzwonu – Dzwonu Zygmunta.

W drodze na ostatni przystanek naszej wędrówki ze św. Janem Pawłem II, żeby uczcić Patrona naszej parafii – św. Wojciecha, weszliśmy jeszcze na chwilę modlitwy do Kościoła jego imienia na Placu Mariackim, a następnie udaliśmy się na wspólną pizzę w Rynku Krakowskim ufundowaną przez ks. Mariana Wanata – naszego proboszcza.

Najedzeni, napełnieni dawką solidnej wiedzy oraz wielu dobrych, wspólnych przeżyć wróciliśmy do Bronowic, a stąd każdy wrócił z pięknymi wspomnieniami do swojego domu.